Vicente Alonso

El próximo sábado se celebrará el  V Festival Folclóricu "Les Xanines de Quintes", Memorial Almudena Torres, que  contará este año  por primera vez con la presencia de un grupo internacional. Será el ‘Grupo Folclórico e Cultural Tardariz’,  de Oporto - Portugal. Además del grupo anfitrión, Les Xanines, también   participará  el grupo ‘Folklore Allerán’ de Moreda,

.

 Serán alrededor de 100 personas, entre músicos, bailadores y cantantes los participantes en el festival, que   recordará  a la niña Almudena Torres, componente de Les Xanines, fallecida en  2013, después de luchar contra una larga enfermedad.

El festival estará conducido por el popular presentador de TPA, Inaciu Galán, que presentará además las fiestas  de Santa Ana de Quintes, que se celebrarán el 26, 27 y 28 de julio,  y se impondrán las bandas de Xana, Xanina, y Trasgu de Quintes 2019.  Los festejos continuarán con    una espicha abierta al público, previa retirada de vales en el quiosco de Quintes a un precio de 10 euros. El fin de fiesta será una  sesión de, "escenariu llibre y micrófonu abiertu",  donde se invita a los asistentes a  participar.

El festival que se celebra  en las Escuelas de Quintes a partir de las 18.30 horas, está  patrocinado por el  Ayuntamiento de Villaviciosa,  la Fundación Caja Rural de Gijón, la comisión de Fiestes de Santa Ana de Quintes, y la familia de Almudena Torres.

 

Sobre  los grupos participantes en el festival

 

GRUPU FOLKLORE ALLERÁN


Esti grupu fórmase nel añu 1969 cola denominación "Coros y Danzas de Moreda", cola que se caltién hasta 1984, cuando desapaez esti coleutivu y los sos integrantes, col envís de continuar col llabor d'investigación folclórica nel Conceyu d'Ayer, funden el Grupu Folklore Allerán.

De magar la creación del grupu nuevu faise por da-y un enfoque diferente a les sos actividaes, trabayando más na recuperación de dances, usos, costumes y traxes tradicionales, sobre too del Conceyu d'Ayer, ensin escaecer la conservación de pieces d'otres fasteres d'Asturies.

El Grupu Folklore Allerán fizo actuaciones per tola xeografía nacional, y tamién países extranxeros como Francia, Bélxica, Portugal, Turquía e Israel. La indumentaria qu'empleguen ye'l traxe tradicional asturianu con modelos típicamente ayeranos, emplegando teles como'l sayal, el llinu, el cerru y la estameña.

Los bailles del so repertoriu son xotes y muñeires, dalgunes d'elles foren recuperaes por compenentes del grupu. Pal acompañamientu musical empleguen gaita, tambor, pandereta y panderu, amás de los pitos y castañueles qu'empleguen los baillarines. Anguaño, el grupu ta compuestu por una treintena de componentes d'ente 5 y 55 años.

Cuando'l presupuestu lo permite, dende l'añu 2000, entamen un festival folclóricu a primeros de payares: Festival de la Seronda, qu'esti añu cumplirá la so edición undécima.

 

GRUPO FOLCLÓRICO E CULTURAL DE TARDARIZ

 

El "Grupo Folclórico e Cultural de Tardariz" apaez a finales de los años cincuenta, denomináu "Grupo Folclórico de Tardariz", como una xuntanza de vecinos del pueblu que percorríen les fiestes y feries de la redolada. Esta iniciativa fina nos años 60 cuando munchos de los sos componentes emigren o pasen a integrar grupos folclóricos organizaos. Nel añu 1985, un grupu d'antiguos componentes col envís de recuperar la cultura tradicional y popular de so, punxéronse a trabayar y fixeron resurdir l'asociación ya nomada "Grupo Folclórico e Cultural de Tardariz".

Esti grupu tien llevao la cultura tradicional de Tardariz per tol país y tamién fuera de les sos fronteres con viaxes a España, Francia y Suiza, ente otros. Ye miembru de la Federación de Folclore Portugués y desendolca en Tardariz un serviciu de solidaridá socio-cultural pa la comunidá: Entamando inicitives de xuegos tradicioneles, recuperando tradiciones como'l "Cantar das Janeiras" y creando una escuela de música y un grupu folclóricu infantil. Anguaño, el "Grupo Folclórico e Cultural de Tardariz" ta compuestu por 48 miembros ente cantaores, músicos y bailarines. Dende l'añu 1996 entama un Festival Folclóricu onde conviden a grupos portugueses e internacionales.

 

GRUPU FOLCLÓRICU LES XANINES DE QUINTES

 

Grupu Folclóricu Les Xanines de Quintes ye una agrupación de baille tradicional asturianu fundada nel añu 1977 por Conchita Maese. Entamó la so andadura en Casa Meana en Quintueles, anque depués camudó'l so local d'ensayu a Quintes. Nun primer momentu a una sala apegada a la Ilesia parroquial y posteriormente al llocal de la S.C.R. "Clarín" onde ensaya actualmente. El grupu cuenta con más de 20 miembros de toles edaes y ta dirixíu por Marisol Fernández, nes llabores de mantenimientu, y por Mariví Díaz, como profesora de baille.

El Grupu Folclóricu "Les Xanines" de Quintes ta faciendo un esfuerzu por recuperar los bailles tradicionales asturianos ya inxertalos nel so repertoriu, el cual ta formáu por xotes, muñeires, xiringüelos y dances. Na estaya musical, el grupu emplega gaita asturiana, tambor tradicional, acordión de botones, panderetes, crótalos y voz pa interpretar les pieces.

El Grupu "Les Xanines" de Quintes llevó'l baille tradicional y el nome de Quintes per tolos requexos d'Asturies siendo habitual la so presencia nes fiestes de Villaviciosa y Xixón. Nesti apartáu destaquen les fiestes de Santana, San Antonio, San Sebastián y el Festival de la Llámpara (Quintes), San Bartolomé (Quintueles), La Virxen de les Nieves (Granderroble), La Sacramental (Deva), El Carmen (Candanal), Mecáu Solidariu de Poreñu, Olimpiadas Intergeneracionales Comarca de la Sidra (Villaviciosa), San Miguel d'Arroes y les Fiestes del Portal (Villaviciosa) ente otres. También participó nes Fiestes de Santa Isabel (Llugones), nel Festival Folclóricu de Fitoria (Uviéu), nel desfile del Día de América n'Uviéu y na entrega del premiu "Pueblo Ejemplar de Asturias 2017" en Poreñu. Incluso realizó actuaciones fuera de les nueses fronteres destacando'l Festival Folklórico de Torrevieja, l'Encuentro Folklórico Castellano de Galapagar (Madrid), el Festival Folclórico "Letras Galegas 2018" en Pontecesures (Pontevedra) y, recientemente, nel Festival Folklórico de Lillo (Toledo).

Nel añu 2018 el grupu recibió'l reconocimientu de la Federación d'Asociaciones de Vecinos de Villaviciosa por más de tres décadas de trabayu, recuperación, caltenimientu y difusión del folclore asturianu.