TOPONIMIA OFICIAL D’ ASTURIES
GOBIERNU DEL PRINCIPAU D’ASTURIES
CONSEYERIA DE CULTURA, COMUNICACIÓN SOCIAL Y TURISMU
“Agora son oficiales, agora úsalos ye normal”
- ¿Qué son los topónimos?
Los topónimos son los nomes que la xente usa pa llamar a los conceyos, a les parroquies, pueblos y llugares.
- ¿Qué ye la Xunta Asesora de Toponimia?
La Xunta Asesora de Toponimia del Principáu d’Asturies (XAT) ye l’organismu oficial capacitáu pa determinar los topónimos populares y tradicionales, esto ye, los nomes de los pueblos, parroquies y llugares tal como los diz la xente.
- ¿Qué significa reconocer oficialmente los topónimos del Conceyu de Villaviciosa?
Por acuerdu ente l’Ayuntamientu de Villaviciosa y la XAT, el Gobiernu reformó oficialmente la toponimia del Conceyu (BOPA del 2 d’avientu de 2005), reconociendo los nomes que la xente siempre dixo.
SAN PEDRU AMBAS: Ambás, Castiellu, Daxa, Lloses, La Viesca, Villabona, Siana, La Brimera, La Cabaña, La Casería, La Casona, El Castañéu, El Palaciu (de Castiellu), El Palaciu (de Lloses), La Quintana, La Rasa, Los Riaños, La Venta y La Viñuca.
UN POCO DE HISTORIA DE SAN PEDRO AMBÁS:
Según el Libro Villaviciosa y su Progreso 1928:
Formando una bella cordillera con los montes “Parea les Ballines”, “Monte Lloses”, “La Probida” y “Corolla” y disfrutando de un ameno y hermoso valle, se halla San Pedro Ambás limitando al Norte, por Camoca; al Sur, por Puelles; al Este, por Valdebárcena; y al Oeste por Niévares; de 6 kilómetros cuadrados de extensión, presenta panorámico conjunto con sus barrios y caseríos Ambás, Castiello, Lloses y Villabona, donde sus 300 habitantes dedicados a la agricultura y a la ganadería, le convierten en un emporio de riqueza.
Es famoso su río Rebaste por su buena y abundante calidad de trucha y de anguila.
Dispone de una Escuela nacional mixta, regentada por la ilustrada maestra Doña Concepción Pérez Méndez; la labor escolar realizada por esta señora es admirable y plausible, pero insuficiente dado el avance y necesidades culturales impuestas; este pueblo, como muchos otros debieran disponer, por lo menos de dos Escuelas, una para cada sexo, aspiración justa y laudable de este vecindario deseoso de progreso y adelanto.
Cuenta con una iglesia parroquial donde se venera una de las imágenes más hermosas que se conocen, el Cristo de la Misericordia, donado por el benemérito hijo de este pueblo don Antonio Riaño. Es una verdadera obra de arte, muy digna de admirar.