((Ast))

La selmana de les lletres asturianes va cellebrase esti añu de manera especial nel conceyu de Villaviciosa con una serie d'actos rellacionaos cola nuestra llingua y lliteratura. La programación entama esti xueves, 28 d'abril a les 20:00 na Casa Los Hevia, cola presentación del númberu 19 de la revista Cultures, revista de cultura asturiana centrada na antropoloxía y la etnógrafía qu'edita l'academia de la llingua asturiana. Nel actu contaráse cola presencia del director de la revista, Roberto González-Quevedo, que va tar acompañáu de Xuan Pedrayes Obaya y Carme Pedrayes Toyos, autores de sendos artículos incluyíos na revista dedicaos al conceyu maliayu.

Otramiente, el vienres 6 de mayu, día de les lletres asturianes, procederáse en collaboración cola asociación La Compaña del Ronchel al tradicional repartu de lletres de pan per centros escolares y establecimientos del conceyu.

Pal día siguiente, sábadu 7 de mayu, a les 20:00 nel teatru Riera, tóca-y el turnu al teatru n'asturianu, cola representación en collaboración col Circuitu Asturianu d'Artes Escéniques de la obra Xuanín Namoráu pola compañía Nun tris. Esta obra ye una comedia orixinal de Federico Villoch, adaptada por Lluis Portal, xuguete llíticu de calter cómicu con númberos musicales d'ambientación cubana, desarrollando al empar el contestu de la emigración asturiana a Cuba a finales del sieglu XIX y entamos del XX. La entrada ye llibre.

Pa poner el ramu a esta riestra d'actos al rodiu de les nuestres lletres, el martes 10 de mayu, a les 19:00, na biblioteca del Conceyu de Villaviciosa y en collaboración cola Conseyería d'educación y cultura, va presentase'l cómic El viaxe a la lluz, de Ruma Barbero, obra ganadora del premiu Alfonso Iglesies de cómic na so edición de 2015. La obra ambientada na posguerra nel conceyu de Ponga, avérase a les histories de los fugaos que n'aquellos tiemos actuaben pela zona. L'escritor y músicu Boni Pérez será l'encargáu d'acompañar a l'autor y presentar la obra.

 

((Cast))

La Selmana de les lletres asturianes va a celebrarse este año de manera especial en el concejo de Villaviciosa, con una serie de actos relacionados con la lengua y la literatura autóctonas. La programación arranca este jueves, 28 de abril a las 20:00 en la Casa de los Hevia, con la presentación del número 19 de la revista Cultures. revista de cultura asturiana, centrada en la antropología y la etnografía y editada por la Academia de la Llingua Asturiana. El acto contará con la presencia del director de la revista, Roberto González-Quevedo, acompañado por Xuan Pedrayes Obaya y Carme Pedrayes Toyos, autores de sendos artículos incluídos en la revista dedicados al concejo maliayo.

Por otra parte, el viernes 6 de mayo, Día de les lletres asturianes, se procederá, en colaboración con la asociación La Compaña de Ronchel, al tradicional reparto de letras de pan por centros escolares y establecimientos del concejo.

Para el día siguiente, sábado 7 de Mayo, a las 20:00 en el teatro Riera, le toca el turno al teatro en asturiano con la representación, en colaboración con el Circuito Asturiano de las Artes Escénicas, de la obra Xuanín Namoráu por la compañía Nun tris. Esta obra es una comedia original de Federico Villoch, adaptada por Lluis Portal, juguete lírico de carácter cómico con números musicales de ambientación cubana, desarrollando el contexto de la emigración asturiana a Cuba a finales del siglo XIX y principios del XX. La entrada es libre.

Para rematar esta serie de actos alrededor de nuestras letras, el martes 10 de mayo, a las 19;00 en la Casona de los Hevia y en colaboración con la Consejería de Educación y Cultura, va a presentarse el cómic El viaxe a la lluz, de Ruma Barbero, obra ganadora del premio Alfonso Iglesias de cómic en su edición de 2015, La obra está ambientada en la posguerra en el concejo de Ponga y se acerca a las historias de los fugaos que en aquellos tiempos actuaban por la zona. El escritor y músico Boni Pérez será el encargado de acompañar al autor y presentar la obra.