El ayuntamiento de Villaviciosa celebró este miércoles  la entrega del premio en la Casa de los Hevia coincidiendo con el Día de la Lengua Materna  En el acto, que contó con la presencia del alcalde, Alejandro Vega, se hizo entrega del premio del primer concurso de relatos cortos en asturiano 'Xosé Caveda y Nava', consistente en una manzana de plata conmemorativa   y 1000 euros, al autor gijonés Francisco Álvarez, que consiguió la distinción por unanimidad del jurado con su relato 'Mar d'Irlanda'.

Se presentó  así mismo la versión en formato ebook del relato premiado, que esta a disposición de los lectores en descarga libre a través de la página web del ayuntamiento.

 

El autor agradeció el premio señalando, ”siéntome contentu y  préstame  ganálu na  primer edíción de un  premiu con  un rellatu en  una llingua milenaria y digna,  que merez el mismu reconocimientu que les demás llingues”

 

El Alcalde Vega felicitando al ganador destacó, “resaltar la  coincidencia de que el primer libro que publica el Ayuntamiento de Villaviciosa en formato digital, coincide con que el escritor  Xose Caveda y Nava fue el primero en publicar  el primer libro impreso  que se considera  de  lliteratura en asturiano”

Completó el acto una performance musicada de la poeta avilesina Susana Sela, en compañía de Maxi Areñes, a partir de textos de su poemario 'Inversu baxo l'agua'. (imagen inferior)

 

VILLAVICIOSA CELEBRÓ'L DÍA DE LA LLINGUA MATERNA

Mar d'Irlanda, en formatu llibru dixital, yá ta disponible en descarga llibre

Villaviciosa celebró esti miércoles, 21 de febreru, el día de la llingua materna con un actu na Casa de los Hevia nel que se fizo entrega  del I Premiu de Relatos Curtios 'Xosé Caveda y Nava' a Francisco Álvarez, que resultó ganador por unanimidá del xuráu pol so relatu 'Mar d'Irlanda'. Alejandro Vega, qu'apurrió al autor la Manzana de Plata conmemorativa del concursu, fizo alcordanza de la figura de Xosé Caveda y Nava (1796-1882), al que se tien calificao delles veces como'l padre de la modernidá lliteraria en llingua asturiana, y a quien se debe la iniciativa, acordies cola voluntá ilustrada de normalizar y normativizar la llingua- d'axuntar en 1839 una Colección de poesías en dialecto asturianu, conocíu como'l primer llibru de la lliteratura n'asturianu. Ye por eso que se decidió da-y el so nome al premiu de relatos curtios n'asturianu. L'alcalde resaltó la coincidencia de que'l primer llibru dixital qu'edita l'Ayuntamientu de Villaviciosa seya tamién n'asturianu. La obra premiada yá ta disponible en descarga llibre na páxina web www.villaviciosa.es y www.teatroriera.es . Completó l'eventu l'actuación de la poeta avilesina Susana Sela, que presentó xunto al músicu Maxi Areñes los testos del so últimu poemariu 'Inversu baxo l'augua'.

 

 

PACO ÁLVAREZ GANADOR  PREMIU DE RELATOS CURTIOS 'XOSÉ CAVEDA Y NAVA'

 

L'escritor xixonés Paco Álvarez (Xixón,, 1970) resultó ganador de la primera edición del Premiu de Relatos Curtios 'Xosé Caveda y Nava', convocáu pol Conceyu de Villaviciosa y que cunta con una dotación económica de 1000 euros. El xuráu, formáu polos escritores Marta Mori de Arriba, Miguel Rodríguez Monteavaro y Miguel González Pereda, actuando como secretario Pablo Suárez Fernández, del Serviciu de Normalización Llingüística de la Comarca de la Sidra, decidió por unanimidá conceder el premiu al relatu tituláu 'Mar d'Irlanda', del que destacó la so rigurosa documentación histórica y cultural, la orixinalidá del tema dientro de la lliteratura asturiana y lo cuidao del estilu. El xuráu quixo destacar la calidá y n'especial la corrección llingüística de les obres presentaes.

 

Paco Álvarez ye escritor,periodista y traductor y tien ganáu'l premiu Xosefa Xovellanos de novela na so edición de 2015 con 'Lluvia d'agostu', que constituyó amás tou un éxito editorial, tien ganaos dellos concursos de relatos como'l Concursu de Cuentos pola Oficialidá del Asturianu de Bimenes y tien  publicaes obres como 'Patiu de prisión', 'En poques pallabres' y 'Dixebra. Cróniques d'un pueblu'.

En la foto de portada por la izquierda, Pablo Suarez, del Serviciu de Normalización Llingüística de la Comarca de la Sidra, Alejandro Vega alcalde de Villaviciosa y el ganador del premio, Francisco Álvarez

 

Descarga'l ebook del relatu premiau, Mar d'Irlanda, de Francisco Álvarez desde la web del Ayuntamiento de Villaviciosa en el siguiente enlace

https://goo.gl/VfB55E

 

 

 

VIDEO 1

El escritor Francisco Álvarez recibe el premio de   relatos cortos en asturiano 'Xosé Caveda y Nava' Feb. 2018

https://www.youtube.com/watch?v=83me5J610Cg

 

 

VIDEO 2

El Alcalde Villaviciosa Alejandro Vega, en la entrega del premio de relatos cortos en asturiano 'Xosé Caveda y Nava' a Francisco Álvarez. Feb. 2018

https://www.youtube.com/watch?v=0XAh-6VftvA

 Imagen inferior de asistentes al acto